Školení pricingu (cenotvorby) jako konkurenční výhody
A to často jenom na začátečnické úrovni typu "cena by měla končit na '9', měli bychom použít cenovou kotvu a měli bychom zákazníkovi nabídnout tři varianty".
Vy se naučíte využívat pricing jako skutečnou konkurenční výhodu.
Rozkliněte si podrobnosti:
V Praze, Brně a Bratislavě
Praha - středa 26. února 2025 - 9:30 až 17:30
Opletalova 23
Brno - středa 5. března 2025 - 9:30 až 17:30
Lidická 20
Bratislava - středa 12. března 2025 - 9:30 až 17:30
Záhradnícká 95
Pokud mi v roce 2026 řeknete, že jste v roce 2025 implementovali všechny poznatky z kurzu pricingu, váš obrat je více než 100 mil. Kč/rok a váš zisk, skutečně zisk, ne obrat, vzrostl meziročně o méně než 777 700 Kč, vrátím vám 150 % z ceny kurzu.
Pokud je váš roční obrat méně než 100 mil. Kč, pak vám garantuji po implementaci všech poznatků z tohoto kurzu cenotvorby desetinásobné zvýšení zisku, tedy min. o 77 770 Kč.
Navíc, pokud mi do 7 dní po skončení tohoto školení pricingu řeknete, že jste nebyli 100% spokojeni, vrátím vám 100 % z ceny kurzu.
1.) Úvod do pricingu: Strategická role cenotvorby (1 hodina)
Význam cenotvorby v obchodní strategii:
Proč je cenotvorba druhým nejdůležitějším bodem marketingového mixu a jaký extrémní dopad má na celkovou obchodní strategii.
Pochopení vnímání hodnoty v očích zákazníků:
Jak zákazníci vnímají hodnotu a jakou roli hraje cena v komunikaci hodnoty.
Vaše tržní pozice a tvorba cen: Jak musíte sladit vaši strategii, včetně positioningu, price value matrix a cenovou strategii.
Interaktivní část:
Diskuse o postupech a problémech účastníků v oblasti cenotvorby.
2.) Základy cenotvorby: Ekonomické a psychologické principy (1,5 hodiny)
Stanovení cen v závislosti na nákladech (Cost-Plus pricing):
Výhody, nevýhody a úskalí.
Cenotvorba založená na hodnotě (Value-Based pricing):
Stanovení cen na základě vnímání hodnoty zákazníkem. Případná úskalí.
Ceny založené na základě sledování konkurence:
Vysvětlení nevýhod z teorie her. Kdy se dá případně aplikovat a jak tuto techniku modifikovat.
Behaviorální ekonomie v cenotvorbě:
Psychologické techniky tvorby cen, jako je ukotvení, stanovení ceny jako návnady a stanovení ceny jako kouzla.
Interaktivní část:
Procvičíme si výpočet a porovnání různých metod tvorby cen.Budeme zkoumat reálné příkladů psychologického oceňování v praxi.
3.) Cenové modely a vaše strategie (1,5 hodiny)
Dynamická tvorba cen:
Strategie pro odvětví jako jsou e-shopy, kamenné prodejny, výrobci, cestování, digitální služby, osobní služby a další podle odvětví účastníků (prosím, abyste mi napsali alespoň 14 dní předem vaše odvětví, abych vám mohl ukázat dynamický pricing ve vašem odvětví).
Cenové modely předplatného:
Jak a proč nastavit model předplatného.
Volné a stupňovité ceny:
Navrhování cenových struktur pro SaaS a podniky založené na službách.
Geografické ceny:
Úprava cen na základě regionálních trhů, aplikace do e-commerce a online prostředí obecně. Upozornění na právní úskalí.
Slevové a propagační ceny:
Vztah brandingu (hodnoty značky) a cen. Aplikace teorie her. Ukázky propočtu efektivity slev. Praktické zkušenosti z českého prostředí a od českých zákazníků. Co dělat, když se firmě hodně finančně nedaří nebo nakoupila špatné produkty, které musí prodat.
Interaktivní část:
Vybereme si výrobek nebo službu jednoho z účastníků. Budeme diskutovat o vytvoření cenového modelu pro tento výrobek nebo službu a o výhodách a nevýhodách různých cenových strategií.
4.) Pokročilé techniky tvorby cen (1 hodina)
Optimalizace cen:
Využití analýzy dat k určení optimální ceny.
Cenová diskriminace:
Strategie cenové diskriminace prvního, druhého a třetího stupně. Právní omezení.
Řízení výnosů:
Jak maximalizovat výnosy prostřednictvím úprav cen na základě kolísání poptávky. Rozdíl mezi řízením výnosů, marží a zisku.
Svazování a rozvazování:
Techniky pro zvýšení vnímané hodnoty a ziskovosti.
Využití techniky loss leader:
Jak vydělávat, když zdánlivě proděláváte.
Interaktivní část:
Opět vybereme jeden výrobek nebo služby jednoho z účastníků. Vymyslíme, jak uvedené koncepty aplikovat na tento výrobek nebo službu.
5.) Právní a etické aspekty tvorby cen (45 minut)
Stanovování cen a antimonopolní zákony:
Pochopení právních hranic při tvorbě cen. Omezení v rámci Česka a Evropské unie, osobní zkušenosti.
Cenová transparentnost:
Etické důsledky cenových praktik. Jak reagovat v klasických i sociálních médií na dotazy ohledně pricingu, aneb public relations.
Dynamické a personalizované ceny:
Obavy ze spravedlnosti a diskriminace.
Interaktivní část:
Diskuse o nedávných případech, kdy se v médiích diskutovalo o cenotvorbě v Česku i zahraničí.
6.) Praktická aplikace: Cenový seminář (1,5 hodiny)
Cenový audit:
Jak zjistit, jak je na tom vaše společnost.
Vývoj cenové strategie:
Jak vytvořit cenový pro nový nebo stávající produkt. Proč je důležitý cenový plán, nikoli stanovení ceny.
Testování cen a průzkum trhu:
Jak testovat cenové strategie před jejich úplným zavedením.
Jak analyzovat ceny po uvedení na trh:
Modely jsou modely. Vždy je musíte upravit na základě reality.
7.) Technologie a nástroje pro tvorbu cen (45 minut)
Software pro tvorbu cen:
Přehled nástrojů a softwaru pro správu a optimalizaci cen na českém i globálním trhu. Výhody a nevýhody v jejich používání.
Velká data a umělá inteligence (AI) v pricingu:
Využití technologií k předvídání poptávky a dynamickému nastavení cen. Praktické ukázky, které pro vás dnes budou znamenat konkurenční výhodu, zítra je bude mít i vaše konkurence.
Nástroje pro průzkum trhu:
Shromažďování a analýza tržních dat pro rozhodování se o cenách.
Interaktivní část:
Ukázky nástrojů pro tvorbu cen. Diskuse o integraci technologií do procesů tvorby cen.
8.) Případové studie a zkušenosti z oboru (30 minut)
Globální výzvy v oblasti cenotvorby:
Řízení tvorby cen na různých trzích a v různých měnách. Zkušenosti z přepočtů měn do české koruny (CZK) a z české koruny.
Inovativní cenové strategie:
Pohledy předních společností a disruptivních odvětví.
Interaktivní část:
Otevřená diskuse o tom, jak lze tyto poznatky aplikovat ve vašich firmách.
9.) Otázky a odpovědi a shrnutí (30 minut)
Znovu budete mít prostor ptát se na konkrétní aplikace ve vašich firmách.
Shrnutí klíčových poznatků z celého dne.
Distribuce dalších zdrojů, šablon v digitální i papírové podobě a nástrojů pro další studium.
Aby bylo moje školení pricingu maximálně praktické, jsou součástí školení i dvě osobní konzultace se mnou:
* První může využít každý, kdo objedná školení nejpozději 21 dní před datem konání. Na půl hodiny si zavoláme a probereme, na co narážíte při tvorbě a realizaci pricingu ve vlastní firmě.
* Druhou konzultaci zdarma může využít každý dva až šest měsíců po skončení školení. Zavoláme si na jednu hodinu a probereme, jak se vám daří aplikovat poznatky ze školení pricingu do praxe.
Někteří lektoři nabízí konzultaci do 14 dní po skončení školení. Ale za 14 dní nemáte většinou šanci zavést větší změny v oblasti cenotvorby. Jsem praktik a realista. Mně zajímá spíše jak implementujete ty velké změny.
Školení pricingu pořádám na podzim na základě velké poptávky poprvé. Takže na reference čekám. Níže si ale můžete přečíst zkušenosti účastníků s mým školením strategie.
„Skvělé. Plné příkladů z praxe.“
Dagmar Schleserová, Festa Servis, generální ředitelka
„Velmi inspirující a záživné školení, příklady z praxe, užitečné, doporučuji!“
Veronika Hladová, Technovit, Managing Director
„Absolvoval jsem první část školení Strategie, které vedl Robert. Byla to osvěžující prezentace hlavních přístupů k tvorbě strategie včetně získání šablon pro její vytvoření.“
MUDr. Zdeněk Jankových, Pharmonia, General Manager CZ & SK
„Super školení a spousta praktických informací.“
Martin Macháček, Cloud 150, CEO
„Velice inspirativní školení pro každého, kdo tápe ve své strategii.“
Michal Brada, Maveb, CEO
„Děkuji za sdílení bohatých osobních zkušeností pana Le Veneur a za konkrétní doporučení pro naši firmu, stejně tak za příjemně strávený čas s podobně naladěnými lidmi ze zcela odlišných oborů podnikání. Inspirující, nabíjející.“
MVDr. Jiří Jahoda, Medipet, CEO
„Skvělé školení!“
Jan Noah, Vitalvibe, jednatel
„Výborné, srozumitelné školení! Díky!“
Zdeněk Vermouzek, Česká společnost ornitologická, ředitel
„Přínosné školení strategického managementu, dobře a jednoduše podané info.“
Jakub Havelka, Arecenze, CEO
„Bylo to velmi přínosné. Děkujeme.“
Stanislav Pík, SmartStavby, Sales Manager
„Školení strategie u Roberta Le Veneur mi oživilo informace již dříve získané. Získal jsem nový pohled na strategii a aktualizoval jsem si nové postupy definice strategie. Doporučuji!“
David Janda, Beer Academy, Ředitel provozu
„Zúčastnila jsem se školení strategického managementu. Školení bylo pro mě inspirativní a těším se až něco z toho implementuji do praxe.“
Žanet Krasnecová, StartOnline, CEO
Většina účastníků absolvuje vícero mých školení. Pokud se do 30 dní od absolvování školení přihlásí účastník školení na jedno nebo více dalších školení, získá na slevu 1 000 Kč každé takto přihlášené školení.
Podívejte se na další moje školení:
* Školení strategie
* Školení brandingu
* Školení jak sestavit marketingový rozpočet
Odesláním objednávky na této stránce závazně objednáváte školení pricingu. Přijde vám výzva k úhradě, kterou musíte uhradit do 10 dní, jinak vaše místo propadá.
Objednávku můžete bezplatně zrušit nejpozději 14. den před datem konání školení strategie a dostanete 100 % ceny zpět. Po tomto termínu již platíte storno 100 %, a to bohužel i v případě neúčasti, včetně nemoci. Můžete ale za sebe poslat náhradu.
Na školení pricingu si doporučuji vzít sebou notebook. Je totiž možné, že budete provádět kalkulace v Excelu nebo Google Sheets. Veškeré materiály dostanete vytištěné i v digitální podobě.
Potřebné znalosti: umět sčítat, odčítat, násobit, dělit, používat procenta a být ochoten objevovat v tabulkách vyšší zisky.
Bohaté občerstvení a oběd (výběr z menu) je v ceně.
Po školení obdržíte certifikát.
Kurz je veden v českém jazyce.
V Praze nejlépe zaparkujete přímo na Opletalově nebo v parkovacím domě u Opery. Ze stanice metra Hlavní nádraží je to do Opletalovy 55 šest minut.
V Brně doporučujeme zaparkovat v hotelu Passage (vjezd z ulice Mezírka), kde je cena 40 Kč/hod.
V Bratislavě se dá parkovat přímo na Palkovičově.
Školení pricingu neposkytuji marketingovým a podobným agenturám.
K ceně se připočítává DPH ve výši 21 %. Cena v eurech je 299 eur. Cena pro slovenské účastníky je v Česku bez DPH, na Slovensku s DPH.
Kurz cenotvorby pořádá RobertNemec.com, s. r. o., IČO 28233174, se sídlem Nádražní 23, 150 00 Praha 5. Této firmě se předá vaše objednávka z tohoto webu.
Nevýhoda pricingu je, že zahrnuje čtyři činnosti:
1. Promýšlení
2. Propočítávání
3. Testování
4. Upravování
I když mnoho z poznatků ze školení budete moci ihned využít, velké změny v pricingu vyžadují mnoho času. Pokud by opravdu každé firmě stačilo osm hodin, aby si mohla zvýšit čistý zisk o miliony nebo desítky milionů korun, bylo by to jednak podezřelé, jednak by to udělala každá. Čímž by se tato konkurenční výhoda okamžitě vyrušila.
Proto prosím počítejte s tím, že následná implementace pricingových poznatků vám může zabrat opravdu hodně času. Ale vyplatí se to.