Trénink cenotvorby (pricingu) jako konkurenční výhody

Cenotvorba (pricing) vám dokáže zvýšit čistý zisk o desítky procent.

Zároveň tuto konkurenční výhodu v Česku ovládá jenom velmi málo firem.

A to často jenom na začátečnické úrovni typu "cena by měla končit na '9', měli bychom použít cenovou kotvu a měli bychom zákazníkovi nabídnout tři varianty".

Vy se naučíte využívat pricing jako skutečnou konkurenční výhodu v rámci metody Always in Profit.
8 888 Kč
+ DPH
Cena od
26. dubna ‘25
7 777 Kč
+ DPH
Cena do
25. dubna ‘25
7 111 Kč
+ DPH
Cena do
31. března ‘25
V Praze:
21. května ‘25
1 z 10 míst
obsazeno
V Brně:
13. května ‘25
0 z 10 míst
obsazeno
Hodnocení:
Hodin:
8 h. - školení
1,5 h. - konzultace
Objednejte
Nebudete-li 100% spokojeni,
vrátím vám veškeré peníze.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Výhody školení
Konzultace zdarma před školením
Podklady v papírové i digitální podobě
100 % garance vrácení peněz
Maximálně 10 účastníků
Přednášejícím je nejcitovanější odborník na marketing v CEE
Diskuze s dalšími řediteli o jejich zkušenostech
Oběd a bohaté občerstvení v ceně
Snadno zaparkujete nebo dojedete MHD
Návody a check-listy v ceně
Konzutace zdarma po školení

V jakých městech a kdy

Praha

Středa 21. května 2025
9:30 až 17:30
Opletalova 23


Brno

Úterý 13. května 2025
9:30 až 17:30

Lidická 20


Bratislava

Podzim 2025
9:30 až 17:30
Záhradnícká 95

↑ Zpět na obsah

Obsah školení cenotvorby

1.) Úvod do pricingu: Strategická role cenotvorby (1 hodina)

Význam cenotvorby v obchodní strategii:

Proč je cenotvorba druhým nejdůležitějším bodem marketingového mixu a jaký extrémní dopad má na celkovou obchodní strategii.

Pochopení vnímání hodnoty v očích zákazníků:

Jak zákazníci vnímají hodnotu a jakou roli hraje cena v komunikaci hodnoty.

Vaše tržní pozice a tvorba cen: Jak musíte sladit vaši strategii, včetně positioningu, price value matrix a cenovou strategii.

Interaktivní část:

Diskuse o postupech a problémech účastníků v oblasti cenotvorby.

2.) Základy cenotvorby: Ekonomické a psychologické principy (1,5 hodiny)

Stanovení cen v závislosti na nákladech (Cost-Plus pricing):

Výhody, nevýhody a úskalí.

Cenotvorba založená na hodnotě (Value-Based pricing):

Stanovení cen na základě vnímání hodnoty zákazníkem. Případná úskalí.

Ceny založené na základě sledování konkurence:

Vysvětlení nevýhod z teorie her. Kdy se dá případně aplikovat a jak tuto techniku modifikovat.

Behaviorální ekonomie v cenotvorbě:

Psychologické techniky tvorby cen, jako je ukotvení, stanovení ceny jako návnady a stanovení ceny jako kouzla.

Interaktivní část:
Procvičíme si výpočet a porovnání různých metod tvorby cen.Budeme zkoumat reálné příkladů psychologického oceňování v praxi.

3.) Cenové modely a vaše strategie (1,5 hodiny)


Dynamická tvorba cen:

Strategie pro odvětví jako jsou e-shopy, kamenné prodejny, výrobci, cestování, digitální služby, osobní služby a další podle odvětví účastníků (prosím, abyste mi napsali alespoň 14 dní předem vaše odvětví, abych vám mohl ukázat dynamický pricing ve vašem odvětví).

Cenové modely předplatného:

Jak a proč nastavit model předplatného.

Volné a stupňovité ceny:

Navrhování cenových struktur pro SaaS a podniky založené na službách.

Geografické ceny:

Úprava cen na základě regionálních trhů, aplikace do e-commerce a online prostředí obecně. Upozornění na právní úskalí.

Slevové a propagační ceny:

Vztah brandingu (hodnoty značky) a cen. Aplikace teorie her. Ukázky propočtu efektivity slev. Praktické zkušenosti z českého prostředí a od českých zákazníků. Co dělat, když se firmě hodně finančně nedaří nebo nakoupila špatné produkty, které musí prodat.

Interaktivní část:
Vybereme si výrobek nebo službu jednoho z účastníků. Budeme diskutovat o vytvoření cenového modelu pro tento výrobek nebo službu a o výhodách a nevýhodách různých cenových strategií.


4.) Pokročilé techniky tvorby cen (1 hodina)

Optimalizace cen:

Využití analýzy dat k určení optimální ceny.

Cenová diskriminace:

Strategie cenové diskriminace prvního, druhého a třetího stupně. Právní omezení.

Řízení výnosů:

Jak maximalizovat výnosy prostřednictvím úprav cen na základě kolísání poptávky. Rozdíl mezi řízením výnosů, marží a zisku.

Svazování a rozvazování:

Techniky pro zvýšení vnímané hodnoty a ziskovosti.

Využití techniky loss leader:

Jak vydělávat, když zdánlivě proděláváte.


Interaktivní část:

Opět vybereme jeden výrobek nebo služby jednoho z účastníků. Vymyslíme, jak uvedené koncepty aplikovat na tento výrobek nebo službu.

5.) Právní a etické aspekty tvorby cen (45 minut)

Stanovování cen a antimonopolní zákony:

Pochopení právních hranic při tvorbě cen. Omezení v rámci Česka a Evropské unie, osobní zkušenosti.

Cenová transparentnost:

Etické důsledky cenových praktik. Jak reagovat v klasických i sociálních médií na dotazy ohledně pricingu, aneb public relations.

Dynamické a personalizované ceny:

Obavy ze spravedlnosti a diskriminace.

Interaktivní část:

Diskuse o nedávných případech, kdy se v médiích diskutovalo o cenotvorbě v Česku i zahraničí.

6.) Praktická aplikace: Cenový seminář (1,5 hodiny)


Cenový audit:

Jak zjistit, jak je na tom vaše společnost.

Vývoj cenové strategie:

Jak vytvořit cenový pro nový nebo stávající produkt. Proč je důležitý cenový plán, nikoli stanovení ceny.

Testování cen a průzkum trhu:

Jak testovat cenové strategie před jejich úplným zavedením.

Jak analyzovat ceny po uvedení na trh:

Modely jsou modely. Vždy je musíte upravit na základě reality.

7.) Technologie a nástroje pro tvorbu cen (45 minut)


Software pro tvorbu cen:

Přehled nástrojů a softwaru pro správu a optimalizaci cen na českém i globálním trhu. Výhody a nevýhody v jejich používání.

Velká data a umělá inteligence (AI) v pricingu:

Využití technologií k předvídání poptávky a dynamickému nastavení cen. Praktické ukázky, které pro vás dnes budou znamenat konkurenční výhodu, zítra je bude mít i vaše konkurence.

Nástroje pro průzkum trhu:

Shromažďování a analýza tržních dat pro rozhodování se o cenách.


Interaktivní část:

Ukázky nástrojů pro tvorbu cen. Diskuse o integraci technologií do procesů tvorby cen.

8.) Případové studie a zkušenosti z oboru (30 minut)

Globální výzvy v oblasti cenotvorby:

Řízení tvorby cen na různých trzích a v různých měnách. Zkušenosti z přepočtů měn do české koruny (CZK) a z české koruny.

Inovativní cenové strategie:

Pohledy předních společností a disruptivních odvětví.
Interaktivní část:

Otevřená diskuse o tom, jak lze tyto poznatky aplikovat ve vašich firmách.

9.) Otázky a odpovědi a shrnutí (30 minut)

Znovu budete mít prostor ptát se na konkrétní aplikace ve vašich firmách.

Shrnutí klíčových poznatků z celého dne.

Distribuce dalších zdrojů, šablon v digitální i papírové podobě a nástrojů pro další studium.


↑ Zpět na obsah

Lektorem je nejcitovanější expert na marketing ve střední Evropě

Formální vzdělání byznysu jsem pak získal na Yale a Stanfordu, kde jsem studoval angličtinu a byznys. Před tím jsem vystudoval psychologii a politologii na Masarykově univerzitě v Brně.

Pricing se mnou konzultovali např. T-Mobile, Otto Group (retailová dvojka na německém trhu), Kaufland, Merck/MSD, Česká mincovna, Saxo Bank nebo Bondster.

Od roku 2001 vlastním strategickou konzultační a marketingovou agenturu.

Rozhovory se mnou přinesly např. Hospodářské noviny, slovenské Hospodárské noviny, Seznam Zprávy, Novinky.cz, iDNES.cz, český i slovenský Forbes, Česká televize, TV Nova, Český rozhlas Plus, Český rozhlas Radiožurnál, Lidové noviny, Extra.cz, Aktuálně.cz, SME, slovenská televize (RTVS, dnes STVR), anglicky psaný The Slovak Spectator nebo Expats.cz nebo maďarský Paraméter.

Hospodářské noviny o mně napsaly: „Patří mezi nejcitovanější české autory v oblasti strategie, marketingu, cenotvorby a spotřebitelského chování.“

Za rok 2024 mám více než 30 mediálních výstupů v A publikacích v několika zemích.

Z poslední doby si přečtěte tyto rozhovory se mnou nebo moje články:

↑ Zpět na obsah

Dvojnásobná 100% garance spokojenosti

Pokud mi do 14 dní po skončení kurzu pricingu řeknete, že jste nebyli 100 % spokojeni, vrátím vám 100 % z ceny kurzu.

Navíc, pokud mi v roce 2026 řeknete, že jste v roce 2025 implementovali všechny poznatky z kurzu pricingu pro ředitele, váš obrat je více než 100 mil. Kč/rok a váš zisk vzrostl meziročně o méně než 777 700 Kč, vrátím vám 150 % z ceny kurzu.

Pokud je váš roční obrat méně než 100 mil. Kč, pak vám garantuji desetinásobné zvýšení zisku, tedy min. o 77 770 Kč.

↑ Zpět na obsah

Pro koho je školení pricingu určeno

Poznatky z tohoto školení využijí firmy všech velikostí.

Obrat firem účastníků školení v roce 2024:

13 % - nad jednu miliarda korun
26 % - 500
až 999 miliónů korun
23 % - 100 až 499 miliónů korun
16 % - 50 až 99 milionů korun
22 % - do 49 miliónů korun

Pozice účastníků školení pricingu v roce 2024:

34 % - marketingový ředitel (CMO)

33 % - jednatel, CEO (generální ředitel), podnikatel, předseda představenstva, majitel firmy
24 % - CxO (jiný ředitel než generální), kromě CMO, člen představenstva, viceprezident
9 % - jiní

Zpět na obsah

Získáte dvě konzultace zdarma

Aby bylo moje školení pricingu maximálně praktické, jsou součástí školení i dvě osobní konzultace se mnou:

* První může využít každý, kdo objedná školení nejpozději 21 dní před datem konání. Na půl hodiny si zavoláme a probereme, na co narážíte při tvorbě a realizaci strategie ve vlastní firmě.

* Druhou konzultaci zdarma může využít každý dva až šest měsíců po skončení školení. Zavoláme si na jednu hodinu a probereme, jak se vám daří aplikovat poznatky ze školení strategie do praxe.

Někteří lektoři nabízí konzultaci do 14 dní po skončení školení. Ale za 14 dní nemáte šanci zavést větší změny ve strategii vaší firmy. Mně zajímá spíše jak implementujete ty velké změny.

↑ Zpět na obsah

Reference a zkušenosti účastníků školení pricingu

"Děkuji za skvělé školení nabité praktickými postřehy. Velice oceňuji přístup lektora, pana Roberta Le Veneur, který po celou dobu dával příklady, které se týkaly segmentu některého z účastníků školení.

Úžasná je i navazující individuální konzultace nad výstupy a možností aplikace v konkrétní firmě. Tím vám to může dát mnohem více než "běžné školení" a pokud se to správně uchopí, tak to může firmu opravdu posunout kupředu.“


Karel Pavlík, Hotel Luna, ředitel



„Absolvoval jsem školení cenotvorby a byl jsem překvapen, kolik jsem toho nevěděl. Školení bylo zajímavé i zábavné, doplněné příklady z praxe a  aplikovatelné na jednotlivé účastníky školení. Pokud vás zajímá problematika cenotvorby, mohu jen doporučit.“


Marek Štaud, GRATO, jednatel

↑ Zpět na obsah

Získejte slevu 1 000 Kč

63 % účastníků absolvuje do jednoho roku alespoň dvě z mých školení.

37 % absolvuje tři.

Nově 11 % absolvovalo již čtyři.

Pokud se do 30 dní od absolvování školení přihlásí účastník školení na jedno nebo více dalších školení, získá slevu 1 000 Kč na každé takto přihlášené školení.

Podívejte se na další moje školení:

* Školení brandingu
* Školení strategie
* Školení jak sestavit marketingový rozpočet

↑ Zpět na obsah

Praktické informace

Odesláním objednávky na této stránce závazně objednáváte školení pricingu. Přijde vám výzva k úhradě, kterou musíte uhradit do 10 dní, jinak vaše místo propadá.

Objednávku můžete bezplatně zrušit nejpozději 14. den před datem konání školení strategie a dostanete 100 % ceny zpět. Po tomto termínu již platíte storno 100 %, a to bohužel i v případě neúčasti, včetně nemoci. Můžete ale za sebe poslat náhradu.

Na školení pricingu si doporučuji vzít sebou notebook. Je totiž možné, že budete provádět kalkulace v Excelu nebo Google Sheets. Veškeré materiály dostanete vytištěné i v digitální podobě.

Potřebné znalosti: umět sčítat, odčítat, násobit, dělit, používat procenta a být ochoten objevovat v tabulkách vyšší zisky.

Bohaté občerstvení a oběd (výběr z menu) je v ceně.

Po školení obdržíte certifikát.

Kurz je veden v českém jazyce.

V Praze nejlépe zaparkujete přímo na Opletalově nebo v parkovacím domě u Opery. Ze stanice metra Hlavní nádraží je to do Opletalovy 55 šest minut.

V Brně doporučujeme zaparkovat v hotelu Passage (vjezd z ulice Mezírka), kde je cena 40 Kč/hod.

V Bratislavě se dá parkovat přímo na Palkovičově.

Školení pricingu neposkytuji marketingovým a podobným agenturám.

K ceně se připočítává DPH ve výši 21 %. Cena v eurech je 299 eur. Cena pro slovenské účastníky je v Česku bez DPH, na Slovensku s DPH.

Kurz cenotvorby pořádá RobertNemec.com, s. r. o., IČO 28233174, se sídlem Nádražní 23, 150 00 Praha 5. Této firmě se předá vaše objednávka z tohoto webu.

↑ Zpět na obsah

Na co se připravit

Nevýhoda pricingu je, že zahrnuje čtyři činnosti:

1. Promýšlení
2. Propočítávání
3. Testování
4. Upravování

I když mnoho z poznatků ze školení budete moci ihned využít, velké změny v pricingu vyžadují mnoho času. Pokud by opravdu každé firmě stačilo osm hodin, aby si mohla zvýšit čistý zisk o miliony nebo desítky milionů korun, bylo by to jednak podezřelé, jednak by to udělala každá. Čímž by se tato konkurenční výhoda okamžitě vyrušila.

Proto prosím počítejte s tím, že následná implementace pricingových poznatků vám může zabrat opravdu hodně času. Ale vyplatí se to.

↑ Zpět na obsah