Trénink tvorby marketingového rozpočtu

Naučte se sestavit online i offline marketingový rozpočet pomocí metody Always in Profit tak, abyste vždy maximalizovali zisk.

Principy, na kterých je metoda Always in Profit postavená, používá většina světových firem, jako je Amazon, Starbucks nebo Sephora, ale dají se použít pro firmu jakékoli velikosti.

👍 Metoda Always in Profit pomáhá překonávat problémy dnešního marketingu, jako "konec cookies", oddělená sila, přeceňování důležitosti některých kanálů nebo neschopnost dopočítat efektivitu jednotlivých marketingových kanálů.

📈 Po školení dokážete sestavit přesný, komplexní a ziskový marketingový rozpočet, založený na vědecké metodě a robustním finančním základě.

Váš rozpočet zahrne online i offline kanály, výkonnostní i brandové kanály a ukáže vám, jak je nejlepší to kombinovat. Budete také schopni kvalifikovaně vyhodnotit nabídky a doporučení různých médií, specialistů a nástrojů. Získáte jasné argumenty pro diskuze.

Získáte know-how, jak vyjednávat s českými mediálními domy (Seznam.cz, MaFra, Czech News Center), což vám žádná AI neřekne, protože se o tom nikde nepíše.

Naučíte se i to, proč sestavovat marketingový rozpočet pomocí PNO nebo procenta z obratu může vaši firmu přivést jak do ztráty, tak za její konkurenty. Vy budete umět používat moderní principy. Budete vědět, kolik investovat do každé části marketingu, do každé marketingové iniciativy.

Naučíte se to, co 99,9 % procent firem v Česku neumí.

Některým firmám, kde jsme zavedli tyto principy, jsme ušetřili doslova desítky miliónů korun.

Ve své firmě budete moci ukázat, že jste snížili náklady na marketing a zvýšili ziskovost.

Budete-li se držet všech pravidel z tohoto tréninku a začnete-li na nich do jednoho měsíce po skončení tréninku pracovat, garantujeme vám meziroční snížení nákladů na získání jednoho zákazníka alespoň

o 10 % - do 3 měsíců,
o 15 % - do 6 měsíců,
o 20 % - do 12 měsíců,
o 25 % - do 24 měsíců.

Jinak vám vrátíme peníze za trénink.

⚠️ Důležité:
Protože cílem tréninku je snížit cenu za získání jednoho zákazníka alespoň o 25 % (meziročně po měsících v porovnání s obdobím 10/24 až 09/25), chcete-li využít této garance, bude zapotřebí, abyste nám poslali rozklad vašich marketingových nákladů za období 10/24 až 09/25, abychom je mohli analyzovat.

Rozklad je potřeba zaslat nejpozději 14 dní před začátkem tréninku. Pokud nechcete váš rozklad posílat, nemusíte, ale nebudete moci následně využít garance.
8 888 Kč
+ DPH
Cena od
15. září ‘25
7 777 Kč
+ DPH
Cena od
8. září ‘25
7 111 Kč
+ DPH
Cena do
7. září ‘25
V Praze:
25. září ‘25
8 z 10 míst
obsazeno
V Brně:
23. září ‘25
8 z 10 míst
obsazeno
Hodnocení:
Hodin:
8 h. - školení
1,5 h. - konzultace
Objednejte
Nebudete-li 100% spokojeni,
vrátíme vám veškeré peníze.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Výhody tréninku
Konzultace zdarma před školením
Podklady v papírové i digitální podobě
100 % garance vrácení peněz
Maximálně 10 účastníků
Přednášejícím je nejcitovanější odborník na marketing v CEE
Diskuze s dalšími řediteli o jejich zkušenostech
Oběd a bohaté občerstvení v ceně
Snadno zaparkujete nebo dojedete MHD
Návody a check-listy v ceně
Konzutace zdarma po školení
Stanete se zdarma členy Smart Directors Club
Konzultace s dalšími řediteli zdarma každý měsíc

V jakých městech a kdy

Praha

Čtvrtek 25. září 2025
9:30 až 17:30
Opletalova 55
Praha - Nové Město


Brno

Úterý 23. září 2025
9:30 až 17:30

Králova 9
Brno - Žabovřesky

↑ Zpět na obsah

Obsah tréninku Jak si sestavit marketingový rozpočet

1.) Výměna zkušeností mezi účastníky ve skupinkách:
  • Jak stanovujete firemní rozpočet?
  • Jak stanovujete rozpočet na marketing?
  • Jak kontrolujete rozpočet na marketing?
  • Jaké metriky a kdy používáte na kontrolu firmy?
  • Jaké metriky a kdy používáte na kontrolu marketingu?

2.) Vztah mezi množstvím investic do marketingu a výnosy
  • 80 % dělá úhel pohledu aneb jak pracovat s časem ve financích
  • Kdy započítávat náklady a kdy výnosy
  • Jak počítat odpisy a amortizace v marketingu a reklamě

3.) Pro sestavení marketingového rozpočtu musíme chápat firemní finance
  • Tržby, tržbyZVS, obrat, výnosy, příjmy, náklady, výdaje
  • Zisk, přímé náklady, nepřímé náklady
  • Hrubá marže, operační marže, čistá marže, přírůstková marže
  • Net Present Value, Internal Rate of Return
  • Podvod jménem ROI - Co všechno dávat do zisku a nákladu při počítání ROI
  • ROMI – Return on Marketing Investment - Jak spočítat, kolik mi vynese jedna koruna investovaná do marketingu na marži

4.) Jak vnímat dopad marketingu na firemní finance
  • 30 faktorů, které ovlivňují zisk, tržby a marži
  • Jak vlastně funguje marketing a reklama z pohledu neurověd
  • Za jak dlouho vyhodnocovat různé investice do marketingu - Od změny strategie a positioningu, přes změnu brandingu a reklamní kampaně, SEO, PPC, social, e-mail marketing, direct mail, display, televizi, rozhlas a OOH, až po A/B testování a public relations.

5.) Marketingové metriky, které byste měli znát
  • Churn
  • Customer Lifetime Value (CLV)
  • Return on Advertising Spend (ROAS)
  • Podíl nákladů na obratu (PNO) – a proč je to nesmyslná metrika
  • Míra konverze
  • Cena za konverzi, cena za klik, cena za zhlédnutí - Na co si u těchto metrik dávat pozor
  • Bounce rate
  • Engagement rate na webu
  • Počet fanoušků/followerů na Facebooku, Instagramu a YouTube počet zhlédnutí videa na YouTube a jak se při tom podvádí

6.) Jak sledovat svůj podíl na trhu a na co si dát pozor
  • Brand awareness
  • Brand consideration
  • Share of voice
  • Jak to sledovat rychle a levně
  • Jak upravovat rozpočet na
  • Jak se rozhodovat na základě změn těchto metrik

7.) Jak stanovit rozpočet na marketing krok po kroku - nejdůležitější část
  • Co dělat, když nemáme data
  • 11 detailních kroků, jak si stanovit rozpočet na marketing
  • Ty kroky si třikrát, někdy i čtyřikrát zopakujeme, abyste je dokázali používat
  • Jak stanovit rozpočet na akviziční marketing
  • Jak definovat rozpočet na udržovací marketing
  • Jaký poměr investic by měl jít do akvizičního a jaký do udržovacího marketingu
  • Kolik jiné firmy investují do marketingu - kolik procent z obratu a kolik procent z hrubé marže

8.) Jak zjistit, do kterých kanálů kolik investovat
  • Rozdíly mezi kvalitativními a kvantitativními daty
  • Pochopení touchpointů
  • Práce s touchpointy
  • Rozdíly mezi kvalitativními a kvantitativními daty
  • Jak vytvářet persony
  • Jak customer journey map
  • Jak A/B a MVT testovat touchpointy
  • Jak na základě toho sestavit mediální plán a jak se rozhodnout, kam půjde kolik peněz.

9.) Jak vyjednávat s českými mediálními domy (Seznam.cz, MaFra, Czech News Center)
  • Na jaké nejnižší ceny se lze dostat.
  • Za jakých podmínek.
  • Na co si dát pozor u jejich smluv.
  • Jak maximalizovat výhody ze smluv s nimi.

10.) Jak získávat data o veškerých nákupech a akcích zákazníků
  • Jak získávat data i o offline nákupech (na kamenných prodejnách, přes telefon, přes katalog atd.)
  • Jak získávat online data o offline reklamě (televize, radio, print, billboardy)
  • Přehled základních systémů na trhu, jejich výhody a nevýhody
  • Proč se nespoléhat na Google Analytics 4
  • Jaké jsou lepší alternativy ke Google Analytics 4
  • Zkušenosti s implementací měřicích systémů a na co si dát pozor
  • Jak párovat záznamy v databázi
  • Co dělat, když chceme sledovat zákazníky vždy a všude, ale oni nám mažou cookies, mění e-mailové adresy nebo to objedná někdo jiný z rodiny.
  • Jak na post-buy analýzu

11.) Multikanálový marketing
  • Jak se chovají zákazníci v reálu
  • Co je to atribuce
  • Jak používat atribuční modely
  • Atribuční modely vs. globální pohled

12.) Jak vyhodnocovat investice do offline marketingu
  • Jak měřit a vyhodnocovat efektivnost televizní reklamy
  • Jak zjišťovat efektivitu outdoorové reklamy (OOH)
  • Jak měřit investice do reklamy v rádiu
  • Jak měřit investice do reklamy v printu (novinách a časopisech)
  • Jak se v měření jednotlivých mediatypů podvádí

13.) Jak vyhodnocovat investice do online marketingu
  • Jak vyhodnocovat efektivitu SEO
  • Jak zjišťovat ziskovost PPC
  • Jak měřit efektivitu display kampaní
  • Jak vyhodnocovat přínos sociálních sítí
  • Jak měřit e-mailový marketing
  • Jakou hodnotu má tvorba obsahu (na vašem webu, na YouTube atd.)
  • Jak propočítávat náklady a výnosy

Papírovou verzi školení dostanete na začátku. Po skončení obdržíte certifikát o absolvování školení. Následně obdržíte veškeré materiály v digitální podobě a další materiály ke studiu.

↑ Zpět na obsah

Lektorem je nejcitovanější expert na strategii a marketing ve střední Evropě

Vaším lektorem bude Robert A. Le Veneur, majitel švýcarské konzultační firmy Le Veneur Sàrl.

Robert A. Le Veneur podniká v oblasti transformace firem, business consultingu a marketingu již od roku 2001.

Za tu dobu s ním přinesly stovky rozhovorů nebo článků např. BBC, český i slovenský Forbes, Hospodářské noviny, slovenské Hospodárské noviny, Seznam Zprávy, iDNES.cz, Novinky.cz, Aktuálně.cz, anglicky psaný The Slovak Spectator nebo maďarský Paraméter. V roce 2024 byl citován v médiích 525x, v roce 2025 dosud v 72 online článcích, 27 tištěných článcích a 186x na významných účtech sociálních sítí.

Z poslední doby si můžete přečíst tyto jeho články nebo rozhovory s ním:

Formální vzdělání byznysu získal na Yale a Stanfordu, kde studoval angličtinu a byznys. Před tím vystudoval psychologii a politologii na Masarykově univerzitě, včetně ekonomických a statistických předmětů.

Hospodářské noviny o něm napsaly: „Patří mezi nejcitovanější české autory v oblasti strategie, marketingu, cenotvorby a spotřebitelského chování.“

↑ Zpět na obsah

Dvojnásobná 100% garance spokojenosti

Cílem tohoto tréninku je, abyste do 24 měsíců snížily cenu za získání jednoho zákazníka alespoň o 25 %, a to dokonce v nominálních cenách. V reálu bude vaše úspora ještě vyšší, protože náklady v roce 2025 budete porovnávat s náklady v roce 2027, do kterých se promítne i inflace a zvýšená konkurence.

Pokud nám v roce 2027 řeknete, že jste v roce 2025 implementovali všechny poznatky z tohoto tréninku jak vytvořit marketingový rozpočet, a nepodařilo vám snížit cenu za získání jednoho zákazníka (cenu za konverzi) alespoň o 25 % v porovnání s rokem 2025, vrátím vám 100 % z ceny kurzu.

Navíc, pokud nám do 7 dní po skončení tohoto tréninku řeknete, že jste nebyli 100% spokojeni, vrátíme vám 100 % z ceny kurzu.

↑ Zpět na obsah

Pro koho je trénink sestavování marketingového rozpočtu určen

Struktura účastníků byla v roce 2024 takováto:

43 % - marketingoví ředitelé

20 % - ředitelé středně velkých firem

15 % - finanční ředitelé

12 % - ředitelé malých firem

10 % - marketingoví manažeři

Kolik procent ze školení využijete podle toho, jak velký máte marketingový rozpočet?

Nad 3 mil. Kč/rok - 100 %

1 až 3 mil. Kč/rok - 70 %

Pod 1 mil. - 50 % (zde bude váš hlavní přínos ze školení, že budete vědět, na co si dávat pozor při objednávání marketingu)

Zpět na obsah

Získáte dvě konzultace zdarma

Aby byl trénink marketingového rozpočtu maximálně praktický, a tím se kromě jiného liší od běžného školení, jsou součástí i dvě osobní konzultace s Robertem A. Le Veneur:

* První může využít každý, kdo objedná trénink nejpozději 21 dní před datem konání. Na půl hodiny si zavoláte s Robertem A. Le Veneur a proberete, na co narážíte při tvorbě a kontrole marketingového rozpočtu ve vaší firmě. Takto ušetříte 85 euro.

* Druhou konzultaci zdarma může využít každý dva až šest měsíců po skončení školení. Zavoláte si na půl hodiny s Robertem A. Le Veneur a proberete, jak se vám daří aplikovat poznatky z tréninku tvorby marketingového rozpočtu do praxe. Tím ušetříte 85 euro za konzultace.

Někteří lektoři nabízí konzultaci do 14 dní po skončení jejich školení. Ale za 14 dní nemáte většinou šanci předělat to, jak vybíráte, do čeho budete investovat v marketingu. My jsme praktici a realisté. Proto nás spíše zajímá, jak implementujete ty velké změny.

↑ Zpět na obsah

Reference a zkušenosti účastníků tréninku Jak sestavit marketingový rozpočet

"Chtěla bych moc poděkovat za seminář k sestavení marketingového rozpočtu. Bylo to zatím jedno z nejlepších a nejpřínosnější z marketingových školení, kterých jsem se zúčastnila.

Velmi si vážím profesionálního přístupu a inspirativního vedení, které dodalo nejen teoretické znalosti, ale i konkrétní praktické tipy, které můžeme ihned využít v praxi. Seminář byl perfektně strukturovaný, poutavý a přínosný ve všech ohledech.

Rozhodně doporučuji všem, kdo hledají opravdu kvalitní školení s jasnými výsledky. Už teď se těším na další příležitost!"

Hana Ratajová Musalek, Sothys Paris CZ, marketingová ředitelka

„Díky tomuto tréninku sestavování marketingového rozpočtu a následné práci Roberta A. Le Veneur jsme byli schopni schopni ve firmě zastavit marketingové kanály, které nebyly dostatečně ziskové.

Oproti tomu jsme začali používat jiné marketingové kanály, které se ukázaly jako mimořádně ziskové. Výhodou tréninku je, že vás naučí jasné metodologii, důsledně dopočítávat skutečnou efektivitu jednotlivých kanálů, přemýšlet nad zákazníky a myslet dlouhodobě.

S Robertem A. Le Veneur pracujeme již dva roky a během té doby se náš zisk zvýšil o 103 %."

Martin Macháček, Cloud 150, jednatel

„Z pohledu finančního analytika byla přínosná hlavně část věnující se sestavení marketingového rozpočtu a možnosti měření výkonnosti. Obsahově bohaté, místy mimo můj range (není chyba přednášejícího).“

Jakub Heidelberk, OKAY, finanční ředitel

"Velmi dobré."

Dominik Dolejš, Alza.cz, Marketing Division Manager

„Školení mi pomohlo utřídit si v hlavě pojmy a metriky spojené s přípravou marketingových rozpočtů. Druhá část pomohla upozornit na nekalé praktiky v reklamní branži.“

Tomáš Čermák, eMan, jednatel

↑ Zpět na obsah

Budete se moci potkávat s dalšími řediteli zdarma a diskutovat o svých problémech

Každý absolvent tréninků Roberta A. Le Veneur se automaticky stává členem Smart Directors Club.

Smart Directors Club je neformální setkávání ředitelů, kteří se každý měsíc, dle svého zájmu, setkávají na večeři v Praze a Brně.

Každá večeře je vždy věnována určitému tématu. Každý ředitel vždy má 7 až 10 minut na to, aby představil, co jej v dané oblasti trápí v jeho firmě.

Přístup na večeři je zdarma.

Podívejte se na podrobnosti.

↑ Zpět na obsah

Získejte slevu 1 000 Kč

63 % účastníků absolvuje do jednoho roku alespoň dva z našich tréninků.

37 % absolvuje tři.

Nově 11 % absolvovalo již čtyři.

Pokud se do 30 dní od absolvování tréninku přihlásí účastník tréninku na jeden nebo více dalších tréninků, získá slevu 1 000 Kč na každý takto přihlášený trénink.

Podívejte se na další tréninky Roberta A. Le Veneur:

* Trénink brandingu
* Trénink pricingu
* Trénink byznys strategie

↑ Zpět na obsah

Praktické informace

Odesláním objednávky na této stránce závazně objednáváte tréninink Jak sestavit marketingový rozpočet. Přijde vám výzva k úhradě, kterou musíte uhradit do 10 dní, jinak vaše místo propadá.

Objednávku můžete bezplatně zrušit nejpozději 14. den před datem konání školení a dostanete 100 % ceny zpět.

Po tomto termínu již platíte storno 100 %, a to bohužel i v případě neúčasti, včetně nemoci. Je to proto, že podle počtu objednaných objednáváme prostory, materiály, občerstvení a pod. Můžete ale za sebe poslat náhradu.

Pokud byste nezaplatili do 14 dní od odeslání objednávky, jsme nuceni vám k ceně školení účtovat navíc smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení a navíc byste museli uhradit náklady spojené s vymáháním, včetně nákladů na právní zastoupení. Smluvní pokuta a náklady na vymáhání jsou splatné do 15 dnů ode dne vzniku nároku na jejich úhradu.

Na školení marketingového rozpočtu si doporučuji vzít sebou notebook. Je totiž možné, že budete provádět kalkulace v Excelu nebo Google Sheets. Veškeré materiály dostanete vytištěné i v digitální podobě.

Potřebné znalosti: umět sčítat, odčítat, násobit, dělit, používat procenta a být ochoten myslet jinak.

Bohaté občerstvení a oběd (výběr z menu) je v ceně.

Po školení obdržíte certifikát.

Kurz je veden v českém jazyce.

V Praze nejlépe zaparkujete přímo na Opletalově nebo v parkovacím domě u Opery. Ze stanice metra Hlavní nádraží je to do Opletalovy 55 šest minut.

V Brně doporučujeme zaparkovat v okolí kanceláří, kde je dostatek prostoru na parkování v ulicích.

Školení marketingového rozpočtu neposkytujeme marketingovým a podobným agenturám (reklamním, digitálním, PR, komunikačním atd).

K ceně se připočítává DPH ve výši 21 %. Cena v korunách se přepočítává do eur dle kurzu Wise + 0,5 % + 200 Kč. Cena pro slovenské účastníky je pro školení v Česku s DPH, protože se jedná o otevřené školení.

Kurz Jak sestavit marketingový rozpočet pořádá Le Veneur Switzerland s. r. o., IČO 28233174, se sídlem Nádražní 23, 150 00 Praha 5. Této firmě se předá vaše objednávka z tohoto webu.

↑ Zpět na obsah

Na co se připravit

Abyste mohli tuto metodu použít, budete muset hodně používat data, počítat a testovat. Rozhodně se na kurzu nedozvíte "do PPC dejte X % a do billboardů Y %". To si budete muset dopočítat sami.

Také budete muset do rozpočtování zapojit top management a finanční oddělení.

Moje metoda také naštve některé vaše dodavatele. Protože po absolvování kurzu budete schopni říci, který kanál např. zcela vypnout, protože pro vás není zcela nejziskovější.

↑ Zpět na obsah