Návod sestavuji na základě hlubokého a osobního porozumění vaší firmě. Toto porozumění je samozřejmě také zdarma. Sestavením návodu se k ničemu nezavazujete.
Návod vám připravím na základě schůzek s členy vašeho vedení a studia vašich finačních a dalších dat.
Během schůzek se budu ptát:
Strategie
Jaké jsou vaše dlouhodobé a krátkodobé cíle?
Jaký máte byznys plán? Kde má slabá místa?
Na jaké zákazníky se zaměřujete?
Jaké zákazníky úmyslně odrazujete?
Jak se pozicujete?
Jak se odlišujete od konkurence?
Jak budujete konkurenční výhody?
Jak vypadá váš systém aktivit?
Jak se rozhodujete, na jaké trhy vstoupit, z jakých se stáhnout a jaké vytvořit?
Jak inovujete produkty?
Jak řídíte svoje produkty v rámci BCG matrixu?
Jak pracujete na implementaci strategie do každodenních činností?
Jak ve firmě plánujete na úrovni let, čtvrtletí, měsíců, týdnů a dní?
Jak odhadujete, jak na vás zareaguje konkurence?
Jak plánujete, že na to zareagujete vy?
Branding
Jaký je základ vašeho brandu?
Jaká je vaše value proposition?
Jaká je vaše emotional selling point?Jak je vaše pozice v rámci value-price positioning matrix?
Jaká je vaše hlavní komunikační idea?
Jaké máte brand promises?
Jakou máte brand promise guarantee?
Jak budujete paměťové struktury v mozcích vašich uživatelů?
Jak měříte svoji brand equity a jak ji měříte v porovnání s konkurencí?
Jak měříte reputaci vaší značky?
Jak zajišťujete, aby všichni ve firmě pracovali na jednotě brandu?
Jak zajišťujete, aby všichni měli přístup k aktuální corporate identity?
Jak zajišťujete, aby vaše komunikace byla vždy a všude konzistentní?
Jaké máte nastaveny procesy, aby všechny vaše marketingové materiály a komunikace byly konzistentní?
Firemní finance
Jaké máte postupy v oblasti finančního reportingu?
Jaké jsou vaše hlavní zdroje příjmů, jak jsou diverzifikované a jak jsou zranitelné?
Jak řídíte své finance?
Jak vypadá vaše cash flow?
Jak počítáte marže?
Jak vám marže pomáhají řídit firmu?
Jak pracujete s CLV?
Jaká finanční data využívají jednotliví ředitelé?
Které metriky sledujete?
Jak sledujete ziskovost jednotlivých produktů, produktových skupin, pobočky nebo prodejen a zaměstnanců?
Jak optimalizujete porfolio na základě marží?
Jak stanovujete rozpočet?
Pracujete s ZBB?
Jak optimalizujete průběžně rozpočet?
Jak vyhodnocujete návratnost investic?
Jaké jsou vaše závazky a struktura dluhu?
Jaká je aktuální struktura nákladů a jak ji řídíte?
Jak řídíte investice a výnosy podle matice BCG?
Jak řídíte investice do kapitálových investic a jak je financujete?
Jak plánujete výnosy?
Jak sledujete, zda-li nerostete zadlužení příliš rychle?
Jak propočítáváte návratnost investic?
Jak sledujete, zda-li vám náklady na úvěry nerostou rychleji než ziskovost?
Jak maximalizujete úspory z rozsahu?
Jak řídíte financování?
Jak řídíte svůj čistý pracovní kapitál?
Jaká je vaše daňová strategie?
Jak řešíte risk management?
Jak sledujete cash flow from operations, current ratio, debt-to-equity ratio a days sales outstanding?
Kolik vás stojí získání jednoho zákazníka?
Jak zavádíte AI do financí?
Pricing
Jaké jsou vaše cíle v oblasti pricingu?
Jaká je pricingová strategie?
Jak se odráží váš branding ve vašich cenách?
Jak stanovujete ceny?
Jaké segmenty obsluhujete a jak jim upravujete ceny?
Jaké pricingové modely používáte?
Jak vyhodnocujete, jaká je maximální cena, kterou jsou zákazníci zaplatit?
Jak pracujete s maximální absolutní kumulovanou marží?
Jaký máte přístup k cenám konkurence a jak cena konkurence ovlivňuje vaše rozhodování o cenách?
Jakou máte nastavenou cenovou strategii pro získávání a udržení zákazníků?
Jakou máte nastavenou strategii pro slevy?
Jak nastavujete slevy?
Jakých druhů slev využíváte?
Jak používáte dynamický pricing?
Jak často jsou ceny kontrolovány a upravovány a na základě čeho?
Jak implementujete poznatky z behaviorální ekonomie?
Management
Jak ve firmě nastavujete a prosazujete hodnoty?
Jak ve firmě funguje corporate governance?
Jak vyhodnocujete a trváte na prioritách?
Podle čeho si vybíráte lidi do týmu?
Podle čeho se rozhodujete, že dotyčný musí odejít?
Jak často kontrolujete, zda-li dotyčný nemusí odejít?
Jak definujete odpovědnost a pravomoce pro jednotlivé osoby, pozice i oblasti?
Jak nastavujete best practices?
Jak efektivní jsou vaši zaměstnanci?
Jak nastavujete odměňování?
Jak efektivní jsou vaše procesy?
Jak řešíte předávání firmy dalším generacím?
Jak řešíte prodej firmy nebo získávání investorů?
Marketing
Jaká je vaše unikátní konkurenční propozice a jak ji komunikujete napříč všemi kanály?
Jak se vaše marketingová strategie protíná s vaší byznysovou strategií?
Jak zjišťujete, jak se chovají, co potřebují a co od vás odrazuje vaše jednotlivé zákaznické segmenty?
Jakou máte míru retence podle jednotlivých segmentů?
Kolik vás stojí získání jednoho zákazníka podle jednotlivých segmentů?
Jaká je vaše CLV podle jednotlivých segmentů?
Jak zajišťujete, aby ve všech touchpointech byl váš brand konzistentní?
Jak vypadá vaše řízení vaší zákaznické zkušenosti?
Jakou pracujete se zákaznickým zpětnou vazbou a jak to zpětně ovlivňuje vaše brandové i marketingové aktivity?
Jak vypadá vaše omni-channel strategie?
Jak integrovaně ji řídíte?
Jaké marketingové technologie používáte a jak jsou zintegrované?
Jak používáte nástroje na řízení omni-channel strategie?
Jak pracujete se segmentací a personalizací?
Jak řídíte ziskovost jednotlivých zákazníků?
Jak vyhodnocujete efektivitu jednotlivých marketingových kanálů a aktivit?
Jak vyhodnocujete brandovou a offline reklamu?
Jak využíváte data a analytiku k rozhodování se?
Jak agilní je váš marketingový tým?
Jaké je propojení vašeho marketingového týmu na IT, sales, vývoj produktů a zákaznický servis?
Jak ve svém marketingovém týmu podporujete kulturu neustálého vzdělávání a inovací?
Vztahy s dodavateli a odběrateli
Jak vypadá váš value chain?
Jak nacházíte a vybíráte dodavatele?
Jak si zasmluvňujete dodavatele?
Jak se dodavatelé a odběratelé podílejí na vašem marketingu?
Jak pomáhají vaši dodavatelé a dodavatelé budovat váš brand?
Jak se snažíte zkrátit dodavatelský řetězec?
Jak se snažit prodávat napřímo?
Jak probíhá firemní audit zdarma
Vyberete si termín, kdy si zavoláme.
Hovor vedu vždy přímo s generálním ředitelem dané firmy.
Před hovorem si na dálku podepíšeme dohodu o mlčenlivosti.
Během hovoru zjistím, co nejvíce potřebujete
Abych vám mohl návod přizpůsobit na míru. Návody vypracovávám jenom firmám v odvětvích, ve kterých mám mnohaletou expertízu. Pokud bych neměl pro váš obor expertízu, sdělím vám to nejpozději na tomto video hovoru. Zde se také domluvíme, jaké osoby budu u vás zpovídat.
Podepíšeme si jednoduchou příkazní smlouvu
Smlouvou se k ničemu nezavazujete, kromě předání podkladů a uskutečnění schůze se mnou. Co s návodem následně uděláte, je zcela na vás.
Poprosím vás o zaslání dokumentů a dat
Budu potřebovat váš výkaz zisků a ztrát, rozvahu a přehled cash flow za posledních pět. Dále vás poprosím o zaslání dalších dokumentů a dat dle upřesnění. Dokumenty vás poprosím zaslat nejpozději tři pracovní dny před schůzkou u vás. Na schůzce budeme probírat otázky, které jsou uvedeny výše.
V rámci jednoho dne se potkám s:
CEO
2 hod. na začátku a 1 hod. na konci
CFO
1 hod.
COO
0,5 hod.
Výrobní / nákupní / technogický ředitel
0,5 hod.
CMO
1 hod.
CSO
0,5 hod.
CIO/CTO
0,5 hod.
Vedoucí zákaznického servisu
0,5 hod.
Do jednoho týdne vám představím svá doporučení
Na schůzce s generálním ředitelem nebo celým vedením vám představím svůj návrh, jak zvýšit vaši ziskovost:
1. co byste měli udělat,
2. jak byste to měli udělat,
3. kdo by to měl udělat,
4. jaké navrhuji priority.
Co s návrhem následně uděláte, je zcela na vás.
FAQs
Tento návod je určený pro firmy, které mají reálné sídlo v Praze nebo Brně a jejichž obrat činil v roce 2023 alespoň 110 000 000 Kč.
Pro menší firmy doporučuji využít mé bezplatné konzultace. Nebo si mohou tento audit objednat za 1 777 euro.
Firmy s obratem nad 700 000 000 Kč jsou již tak komplexní, že jim nemohu poskytnout tento návod zdarma. V takovém případě počítejte s cenou 4 000 euro až 6 000 euro.
Návod sestavuji jenom pro firmy, v jejichž odvětví se hluboce vyznám. Nejpozději při prvním telefonátu bych vám sdělil, že se ve vašem oboru nevyznám, a proto pro vás nemohu návod sestavit.
Omlouvám se, ale v tom případě nemůže být poskytnutí návodu na míru zdarma, protože zde vznikají velké náklady na dopravu. Honorář za cestu je v tomto případě 300 až 1 000 euro, podle toho, jak daleko sídlíte.
Můžeme se potkat i v rámci dvou dnů. V tom případě si ale účtuji příplatek 170 eur.
Ano, je to zcela běžné. Velmi často zajdu s generálním ředitelem na večeři, kde probíráme, co udělat s jeho firmou.
Ano, výstupy v digitální i papírové podobě dostanete na závěrečné schůzce a jsou zdarma.